[fc id='1'][/fc]

Haklarını Kaybetme
Türkiye'de Yurtdışında alınan boşanma kararların tanıtılması gerekmektedir. Yoksa Bu kararlar geçerli olmaz ve kişilerde hak kayıplarına neden olur.

Kesin Tanıma
Aldığınız boşanma kararınızı uluslararası olarak tanıtılması için tüm evraklar işleri yapılır ve Türkiye'de size ve eşinizin boşanması kesinleştirilir.

Hukuk Danışmanlığı
Tüm süreç boyunca neler yapılacağı size özel atanan Hukuk danışmanınızca belirlenir ve Ortalama 1,5 Ay bu süreçte kesin karar için birlikte yol izlenir.

Mutlu Müşteri
Yaklaşık olarak 6 yıldır boşanma tanıtma dosyalarındaki tecrübemiz ile sizde işlerinizi dolandırılmadan ve MY Hukuk güvencesi ile tamamlayın.

Türkiye'deki Haklarını Tanıtalım

Tarafları hangi ülkenin vatandaşı olursa olsun –Türk vatandaşları da dahil- yabancı ülkelerde alınan mahkeme kararlarının Türkiye’de geçerliliği bulunmamaktadır.

Örneğin, Almanya’da alınmış bir boşanma kararı Türkiye’de geçerli değildir. Bunun için Türk Mahkemelerinde tanıma davası açılması zorunludur.

Yabancı ülkelerde alınan Mahkeme kararları ile ilgili Türkiye’de işlem yapılacaksa, örneğin; boşanma davasına ilişkin nafaka ve tazminat alınacaksa, aynı şekilde Tanıma ve Tenfiz sürecinden geçilmesi gerekmektedir.

Söz konusu işlemler her ne kadar dava olarak nitelense de karmaşık bir süreci kapsamamaktadır. Diğer hukuk davalarından daha kısa sürede çözümlenmektedir. Bu tür davalar basit ve hızlı şekilde çözümlendiğinden çok daha az masraflı ve ekonomiktir.

Hangi kararlar tanıma ve tenfiz ettirilebilir?

Yabancı mahkemelerde alınan kesinleşmiş özel hukuk kararları Türkiye’de tanıma ve tenfiz işleminden geçirilir. Bunun haricinde Yabancı idari mercilerin verdiği kararlar tanıma işlemine konu olmamaktadır.

Tanıma/ Tenfiz davası nasıl açılır?

Tanıma/ tenfiz davalarının açılabilmesi için öncelikle Yurtdışında verilen bir mahkeme kararı olması ve bunun kesinleşmiş olması gerekmektedir. Bunun yanı sıra bu kararda konsolosluk tarafından verilmiş apostil şerhi bulunmalıdır. Söz konusu belgelerle Türkiye’de bulunan tüm mahkemelerde tanıma/tenfiz davası açılabilmektedir.

Bu davayı açmak için bizzat Türkiye’de bulunmaya gerek yoktur. Vekalet verilen avukat aracılığıyla tüm işlemler kısa süre içerisinde gerçekleştirilmektedir.

Sizden Gelenler

Dava Açılmaması Halinde Doğacak Sorunlar Nelerdir?

Tanıma Tenfiz davalarının açılmaması halinde alınan karar Türkiye’de gerçek durumu yansıtmayacaktır ve ilgili resmi makamlarca gerekli işlemler yapılamayacaktır.

Özellikle boşanma davaları ve sonuçlarının miras ve velayet hakları üzerinde kullanılabilmesi için tanıma/tenfiz işlemlerinin yapılması zorunludur. Aksi halde boşanma kararı tanıma işlemi gerçekleştirilmediğinden dolayı Türkiye’de “evli” statüsünde görünülmekte ve hak kayıpları yaşanmaktadır.

Miras işlemleri ile ilgili tapuda intikal işlemlerinin gerçekleştirilmesi, yabancı ülkelerde tekrar evlenilebilmesi, velayet hakkının kullanılması ve nafaka alacaklarının alınabilmesi için yabancı ülkede alınan kararın Türkiye Mahkemelerinde tanınması gerekmektedir. Gerçek durumun nüfus müdürlükleri ve ilgili idari makamlara bildirilerek icra işlemlerinin yapılması bu işleme bağlıdır.

[fc id='1'][/fc]